اسفار صفر

وبلاگ شخصی ایمان صفرآبادی فراهانی

اسفار صفر

وبلاگ شخصی ایمان صفرآبادی فراهانی

اسفار صفر

وَإِن تُطِعْ أَکْثَرَ مَن فِی الأَرْضِ یُضِلُّوکَ عَن سَبِیلِ اللّهِ إِن یَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلاَّ یَخْرُصُونَ ﴿۱۱۶﴾

«اگر از بیشتر مردم روى زمین پیروى کنى [و آرا و خواسته‏هایشان را گردن نهى] تو را از راه خدا گمراه مى‏کنند؛ آنان فقط از خیال و پندار پیروى مى‏کنند، و تنها به حدس و خیال تکیه مى‏زنند.» (۱۱۶)
سوره انعام

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

از علم تا ایمان

دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۰۷:۲۴ ب.ظ

یا حکیم.

شایعاتی که در مورد پایان دنیا در چند روز آینده به گوش می‌رسد را حتماً شما هم شنیده‌اید.

این شایعات باعث شد من متنی که می‌خواستم بنویسم رو بی خیال بشم.

وقتی می‌شنوی که بعضی این شایعه رو این قدر جدی گرفتند که برای اون روز برنامه ریزی کردن و وقتی می‌شنوی که یک چینی دارد سرپناه‌هایی برای پایان دنیا می‌سازد به فکر می‌روی.

یک شایعه حتی در ایران شیعه هم این واکنش‌ها را دارد.

و بعد فکر می‌کنی چطور این‌ها خودشان را برای یک شایعه آماده می‌کنند ولی ما برای یک امر حتمی خودمان را آماده نمی‌کنیم.

چطور ما با ظهور این قدر راحت برخورد می‌کنیم و حتی خودمان را برای آن آماده نمی‌کنیم.

چطور این قدر بی‌تفاوت هستیم.

در مقدمه کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل، امام(ره) یک مثالی برای ایمان و نبود ایمان میزند. امام می‌گوید ما همه اعتقاد داریم که یک مرده به اندازه یک پشه هم نمی‌تواند به ما ضرر بزند ولی هیچ کدام از ما حاضر نیست یک ساعت در یک اتاق با مرده‌ای تنها باشد. همه ما میدانیم و علم به این امر داریم، اما همه ما ایمان نداریم.

همه ما میدانیم ظهوری هست و امام و مولایی داریم که می‌آید و دنیا را پر از عدل می‌کند ولی ما به این دانسته خود ایمان نداریم. همین.

ایمان نداریم. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۲۷
ایمان صفرآبادی

2012

ایمان

ظهور

امام خمینی

نظرات  (۱۳)

۲۷ آذر ۹۱ ، ۲۲:۰۰ کلمه طیبه
ان شاءالله موفق باشید .
پاسخ:
شما هم
به نکته خیلی خوبی اشاره کردید.فاصله علم تا ایمان.همان چیزی که ابراهیم خلیل را واداشت تا از خدا بخواهد زنده شدن مردگان را نشانش دهد.
در ضمن، تشکر از اینکه به وبلاگ بنده سر زدید.من هم مطالب شما رو خوندم و لینکتون کردم.(البته این نکته رو بگم که بنده هر وبلاگی رو لینک نمی کنم :))
یه سوالم داشتم.اسمهای صفحات بالای وبلاگو رو چه مبنایی انتخاب کردید؟
پاسخ:
از نطرتون ممنونم
اسم جانوری در جنگل که برای صفحه نقد فیلم خودم گذاشتم اسم داستانی کوتاه ازهنری جیمز است.چون وضعیت هنر رو در ایران مثل جنگل میبینم و من هم جانوری هستم در این جنگل.
حمام خون من هم که در مورد کتاب ها است به این دلیل انتخاب کرده ام که من بیشتر کتاب ها رو زخمی میکنم و اگر بخواهم آمار کتاب هایی که زخمی کردم بنویسم حموم خون راه میوفته. همین

خوشحالم که متوجه شدی اونی که بیشترین ارزش نوشتن وداره چیه
سلام / موفق باشی ایمان جان
ازاینکه میبینم فکرمیکنی و فکری جهت دارخوشحالم امایک نکته :

البته نه اینکه مربوط و خاص بشماباشد بنظرمیرسد یک اپیدمی شده که یک نقد مفعولانه داشته باشیم / حالااینکه حکایت رشد شایعه پایان دنیا چرا و به چه علت زمینه رشد پیدامیکند و یابعبارتی منتظر و نگرانش هستیم چرا با باورهای دیگر ما درتناقض ( تعبیر من ) است ، طرحش اشکال ندارد ولی فقط طرحش ؟
چرا سئوال در سئوال مطرح میکنید ، خودشماهم میدانید و به تعبیر شما دراین جنگل خیلی از کوره راهها راهم حتی برای عوام روشن نکردند چه برسد به شاهراه .
شما درشاهراه سراغ عوام را در کوره راهها میگیری ؟
پاسخ:
ببخشید من متوجه جمله آخر نشدم
در مورد سوال اول هم با شما موافق هستم اما اینجا مجال بررسی موشکافانه نبود و من هم این بار را ندارم که این مساله رو موشکافانه بررسی کنم
۲۸ آذر ۹۱ ، ۱۰:۲۱ جعفر حسن خانی
سلام
امیدوارم در پناه ایزد منان موفق و موید باشید
پاسخ:
به همچنین
salam
mamnoon khabar dadid
va poste khobi bood
پاسخ:
از کی تا به حال شما فینگلیش مینویسید؟
سلام
اولا اینکه پیوندهاتون رو درست کنید...هر سایتی رو سه بار وارد کردید...
بعدشم اینکه اینها همه به علت سستی اعتقادات ماست... و اینکه کمتر کسی غیبت رو درک کرده...و برای خیلی ها ظهور معنی نداره...خیلی از مسلمانها حتی دعای ندبه می روند اما واقعا نمی دانند برای چه! وقتی با آنها صحبت میکنی اصلا جوابی ندارند... مشکل یکی دوتا نیست... خیلی ها قرآن را به عربی می خوانند ولی چیزی از معانی اش نمی دانند...چیزی از تفسیر بعضی از معانی اش نمی دانند...در واقع اسلام واقعی درک نشده است...حتی الف اسلام هم درک نشده است چه برسد به باقی حروفش!
پاسخ:
حرف شما درست
اما به نطر من ایمان افراد تا یک جایی با عقل میتواند حرکت کند از یک جایی بر روح و دل سوار است.اینکه دانسته های ما به ایمان منجر نمیشود مساله اصلی است.
az vaghti ke har kari kardam font farsi nashod :d
البته با این اکسپلورر فارسی میشه نوشت
سلام
کاملا درست می فرمایید
به نظرتون باید چی کار کرد که ایمان بر روح و دل سوار شه؟
پاسخ:
نمیدونم
شاید تقوا و عمل صالح راه حلش باشه
اشتباه گفتی داش ایمان
راه حلش
تقوا و اطاعت از ولی
اینها تنها سلاح ما در برابر شیطان است
یادت رفت به این زودی
چندبار رفتیم دیدیم ؟ !
پاسخ:
چی رو دیدیم؟؟
گرفتم
۲۹ آذر ۹۱ ، ۱۷:۵۳ فتیان برازنده
سلام
ممنون از اینکه به ما سر زدین ما تازه واردیم نه شما .
شما پیشکسوتین
پاسخ:
اختیار دارید ما از نرم افزار مهاجر استفاده کردیم:)
سلام
آپدیت نمی فرمایید؟
پاسخ:
شاید فردا
۲۹ آذر ۹۱ ، ۲۲:۱۵ محمد سرشار
سلام برادر. از اشنایی با شما خوشحالم. قلمتان پربرکت باد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی