اسفار صفر

وبلاگ شخصی ایمان صفرآبادی فراهانی

اسفار صفر

وبلاگ شخصی ایمان صفرآبادی فراهانی

اسفار صفر

وَإِن تُطِعْ أَکْثَرَ مَن فِی الأَرْضِ یُضِلُّوکَ عَن سَبِیلِ اللّهِ إِن یَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلاَّ یَخْرُصُونَ ﴿۱۱۶﴾

«اگر از بیشتر مردم روى زمین پیروى کنى [و آرا و خواسته‏هایشان را گردن نهى] تو را از راه خدا گمراه مى‏کنند؛ آنان فقط از خیال و پندار پیروى مى‏کنند، و تنها به حدس و خیال تکیه مى‏زنند.» (۱۱۶)
سوره انعام

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

شاگرد تنبل ها

يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۴۴ ب.ظ

غرق شدن هفت در دریاچه پارک شهر

یا حکیم

۱۰ سال پیش من یک بچه محصل بودم و روزنامه رسان خانه مان هم. بعد از مدرسه سریع میرفتم یکی دو تا روزنامه کثیف الانتشار را میخریدم و در کیفم میگذاشتم و راهی خانه میشدم.اگر روزی من مدرسه نمیرفتم از روزنامه هم خبری نبود اکثرا. ۱۰ سال پیش (دقیقش میشود ۱۴ اردیبهشت ۱۰ سال پیش) خبری را دیدیم و خواندیم مبنی بر غرق شدن ۶ دختر در دریاچه پارک شهر.تا یک هفته این خبر نقل روزنامه های کثیف الانتشار بود و اینکه چه کسی و یا چه سازمانی مقصر بوده است.یادم نیست که مقصر شد اما شاهکار مسئولین آن زمان شهرداری برای اینکه دیگر چنین اتفاقی نیفتد خوب یادم هست. راه حل این بود : خالی کردن آب دریاچه پارک شهر.

یادم هست پدرم آن زمان جمله ای گفت : این شاگردان تنبل به جای حل مساله آن را پاک میکنند!

خانه قبلی ما نزدیک پارک شهر بود و من هر وقت از کنار دریاچه میگذشتم یاد این جمله می افتادم.

هنوز هم دریاچه پارک شهر خالی است و خب کسی هم غرق نمیشود.

چند روز پیش شنیدم برنامه هفت تعطیل شده. یاد دریاچه پارک شهر افتادم و جمله پدرم.

اما اشکال اینجاست که صورت مساله را فقط از روی برگه خودشان پاک میکنند وگرنه مساله همچنان باقی است.برنامه هفت تعطیل شود فقط دردسرهای سینما برای مدیران صدا و سیما کم میشود وگرنه بی فرهنگی اهالی سینمای ما و شبه روشنفکران ما پا بر جا است. وگرنه بی لیاقتی مدیران فرهنگی و سینمایی ما(که اکثرا نه مدیرند و نه فرهنگی) پا بر جاست. وگرنه باز هم دیکتاتوری فرهنگی و توتالیتاریسم فرهنگی و غرب زدگی فرهنگی اهالی سینمای ما جای خودش است. وگرنه هزار و یک مشکل سینما جای خودش است.

دریاچه پارک شهر خشک شد و دیگر کسی در آن غرق نشد. آفرین.صورت مساله را از برگه خودتان پاک کردید وگرنه پس از ۱۰ سال ۱۶ نفر بازنشسته آموزش و پرورش که برای تعطیلات رفته بودند جنوب در راه جزیره هرمز غرق شدند.

پیشنهاد میکنم برای اینکه دیگر تکرار نشود خلیج فارس را هم خشک کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۲۴
ایمان صفرآبادی

پارک شهر

هفت

نظرات  (۱۲)

سلام / خسته نباشی /خوب که چه عرض کنم عالی بود هم بخاطراینکه من را به شخصه بخاطر بودن در متن خاطره تلنگری زدی و هم یخاطر پرداختن به موضوعی و یا اگردامنه اونو وسیع کنیم موضوعاتی / دامنه کاروسیع است و واقعاً مشکلی است که تانگاهها اینچنین است چیزی حل که چه عرض کنم حتی پاک هم نمیشود .
۲۶ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۲:۱۹ تریبون مدیسه
پستت منفعلانه بود و بیشتر حالت غر زدن داشت.
عمل گرایی خیلی بهتره!
اول ببخشید که انقدر موضوع کش پیدا می کنه ولی لازمه برای دفاع از خودم اینو بگم که هیچکدوم از اونایی که نظر++ دادن، (یعنی به نظر من که در مورد نظر یکی دیگه نظر داده بودم که اونم در مورد نظر ایمان نظر داده بود، نظر دادن) بگم چی گفتم:
من گفتم فکری که با اون راه رقابت بسته بشه احمقانس نه اینکه توهینی به کسی کرده باشم.
دوم اینکه از طرز صحبت در مورد روستایی ها گلایه داشتم که گفته بودن 'اون روستایی هم گناهی نداره اونا به لحن خودشون می خوان اثبات کنن بی گناهن' که به دیگران القا می کنه اون روستایی سطح فکری پایین تری داره.
سوم اینکه شماها چرا فکر می کنید با حالت دعوا می گفتم؟؟؟
من فقط نظرم رو گفتم، اصلاً هم قصد ناراحت کردن کسیو نداشتم.
در مورد این مطلب جدید هم بگم که قبل از اینکه فکر خشک کردن خلیج فارس رو مطرح کنید اول به فکر تعیین تکلیف زمین های بدست آمده از این کار باشید که آخر اون زمینا مال ایرانه یا کشورهای عربی؛ تا بعدش مجبور نشیم همش بریم این ور و اون ور رأی بدیم که آقا اینا ماله کیه
راهکار خوبی بود
(( خلیج فارس ایران آسفالت باید گردد ))
اگه اینجوری بشه
مشکلمون با عرب ها حل میشه
دیگر مشکل ترافیک نداریم
نفت ملکت هم میمونه واسه آیندگان
برای آسودگی خاطر شما میگوییم پارک شهر هم آسفالت کنند
سلام.بابت آدرس اون روستا ممنون.
ای از این صورت مسئله پاک کردن نگید که دلم خونه!راهکار خشک کردن هم ایده ی جالبیه ها.زمینهاشو هم میبریم زیر کشت برای خودکفایی گندم!
مشکل مدیران ما پاک کردن صورت مسئله نیست.به نظر من اونها فقط به دنبال سریعترین راه هستن راهی که بی دردسرباشه و دیگه ذهنشونو درگیر نکنه. چون از نظر خودشون مسائل مهمتری هم هست که باید بهش رسیدگی کنن.ترجیح میدم نگم چه مسائلی به دلیل اینکه دلم نمی خواد فردا که اومدم بخاطر نظر من اینجا بسته شده باشه.ممنون.
به نظرتون مشکل اصلی این بی نظمی ها چیه؟این نیست که هیچ کس سر جای خودش نیست؟مثلا خودم بجای کار تو رشته ی خودم مجبور شدم جای دیگه کار کنم!
پاسخ:
به نظر من مشکل اصلی تنبلیه.نه فقط مسوولین بلکه همه تنبلی میکنیم و نه حاضریم برای آرمان ها و خواسته هامون تلاش کنیم و نه حاضریم برای اونها تاوان بدهیم.
ببخشید آقا ایمان شما نظرها رو ادیت می کنید؟
چون من این حرفی که آقا میثم زدن رو تو مطلب ساحل پیدا نکردم آقا میثم میگن ساحل نوشته 'اون روستایی هم گناهی نداره اونا به لحن خودشون می خوان اثبات کنن بی گناهن' اما من وقتی خوندم دیدم چیز دیگه ای نوشته شده.ساحل نوشته اونها می خوان به روش خودشون تبلیغ کنن.
شما نظرات رو ادیت می کنید؟یعنی همچین چیزی بوده و شما اونو حذف کردید؟
پاسخ:
لطفا این بحث بی معنی رو تموم کنید.
خیلی خوب نوشته بودی! لذت بردم
نزدیک خونه ی ما یک رودخانه جریان دارد، یک زمان آب و فاضلاب مجوز برداشت سنگ از بستر رودخانه را داد، اونقد برداشت کردن که بستر رودخانه 3 متر نشست کرد ! حالا برداشت را ممنوع کردند،چند بار سیل بسیار شدیدی آمد و رودخانه به سمت روستا آمد، نزدیک 6 میلیارد هزینه کردند و دیواره گابیونی ساختند ! البته اونم هم در حال خراب شدن است.
حالا ما موندیم و بستر رودخانه که سه متر سقوط کرده و بی مسئولیتی مسئولان !
پاسخ:
فقط اینکه توی دوتا متن مسولان مقصرن.
آه از نهادم بلند شد.
فقط همین
لطفا راهکار بدید.ممنون.
منظورم اینه که پیشنهاد شما چیه؟
پاسخ:
پیشنهاد در قسمت دوم است.که بعدا میگذارم.
موافقم!!!
راستی
با 7 باید چیکار کرد؟ مجریو عوض کرد یا چی مثلن؟
سلام.لطفا قسمت بعدی رو بگذارید. سخت در انتظارم.هرچی میام می بینم آپ نکردید.
ببخشیدا ولی زیاد خوشم نیومد چرت نوشتی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی